Doe mee aan de G&B afd. De Bilt whatsapp groep!

Vanaf 24 juni 2021 zijn we gestart met een Whatsapp groep voor onze leden

De smartphone heeft het heel laagdrempelig gemaakt om berichten, al dan niet met foto's, naar elkaar te sturen. Bijna iedereen maakt daar tegenwoordig gebruik van. Dat kan ook heel handig zijn om berichten over tuinieren, vragen over planten of plantenziektes, aanbod aan stekjes of zaailingen te delen met andere enthousiastelingen. Daarom gaan we een Whatsapp groep starten voor Groei & Bloei leden van afdeling De Bilt. Olivier Sessink zal als beheerder van de whatsapp groep optreden.

Inmiddels is er een nieuw emailadres aangemaakt ten behoeve van de WhatsApp-groep. Aanmelden gaat via DEZE LINK  Vermeld bij de aanmelding je naam, lidnummer G&B en je 06 nummer.

Alvast de gedragsregels:

Gedragsregels Groei & Bloei Whatsapp groep

• De Whatsapp groep is bedoeld voor leden van Groei & Bloei en hun huisgenoten.

• De Whatsapp groep is bedoeld voor berichten die gaan over Tuinieren en alles wat daar mee te maken heeft.

• Je bent van harte welkom om vragen te stellen in de groep. Wat is dit voor plant? Heeft deze plant een ziekte? Heeft iemand een suggestie om mijn tuinontwerp te verbeteren. Zolang het te maken heeft met de thema’s die in de Groei & Bloei aan bod komen zijn ze welkom.

• Je bent van harte welkom om planten, zaailingen, afleggers of stekjes aan te bieden, die u over hebt. Zolang het maar gratis of voor een vriendenprijsje is.

• Je bent van harte welkom om een keer een trotse foto van uw favoriete plant in de groep te plaatsen, maar doe dit met mate. De groep stroomt dan al snel over en de andere berichten sneeuwen dan onder.

• Probeer persoonlijke discussies (d.w.z. discussies tussen twee mensen) als privé bericht aan de ander te sturen en niet in de groep te zetten.

• Stuur ook persoonlijke informatie (bijvoorbeeld het adres om een stekje op te halen) liever als privé bericht en niet in de groep.

• Het is niet de bedoeling om commerciële uitingen of reclame in de Whatsapp groep te zetten.

• De beheerders van de Whatsapp groep zullen bij misbruik wijzen op de regels, en bij veelvuldig misbruik telefoonnummers uit de groep verwijderen. U kunt geen rechten op de Whatsapp groep ontlenen aan uw lidmaatschap van Groei & Bloei. Het bestuur zal als het nodig is beslissen.

Waarom Whatsapp?

We zijn ons er van bewust dat Whatsapp eigendom is van Facebook, een bedrijf, dat geld verdient aan de data die het verzamelt. Tegelijkertijd is Whatsapp een medium dat vrijwel iedereen op zijn smartphone heeft, wat het laagdrempelig maakt om samen met andere tuin enthousiastelingen berichten te delen over tuinieren. Andere middelen zijn toch minder gebruiksvriendelijk en hebben een lagere adoptie binnen Nederland. Aangezien deelname volledig op vrijwillige basis is kunt u zelf besluiten of u het een probleem vindt om Whatsapp te gebruiken

Olivier Sessink