Dinsdag 18 juni Avondexcursie Bijenkans 19.30 uur

Verzamelen om 19.30 bij Kwekerij Bijenkans, Groenekanseweg 142 te Groenekan.

Deelname voor G&B-leden is gratis (incl koffie en thee),

Niet-leden betalen € 5,00 incl koffie/thee  Betalen kan contant (graag gepast) en met pin

Bijenkans is gevestigd op hetzelfde terrein als de biologische tuinderij ’n Groene Kans en Zelfoogsttuin Kansrijk.

Bijenkans is een kleinschalige kwekerij, waar op biologische wijze planten worden gekweekt, met compost maar nauwelijks bemest, geen gespit en zo weinig mogelijk water. Een ding staat bij de keuze van de planten op deze kwekerij voorop: ze moeten vooral vlinders, hommels, bijen en andere insecten aantrekken!  De meeste planten worden in pot verkocht, maar zo mogelijk ook uit de volle grond. Het sortiment bestaat uit zo’n 200 soorten, zowel vast als een- en twee-jarig. Het zijn veelal inheemse, wilde en botanische soorten. Maar ook worden gecultiveerde soorten aangeboden.

De eigenaar, Guido van Rijkom, zal ons deze avond rondleiden en alles vertellen over zijn tuin, de planten en alles wat hier zoemt en fladdert!

Voor koffie/thee en wat lekkers wordt gezorgd.

En na afloop is de plantenverkoop open (ook hier kan worden gepind)  Omdat het een kleinschalige kwekerij is, wisselt het actuele aanbod van week tot week. Wanneer je een specifieke soort zoekt of wanneer je andere speciale wensen hebt, informeer dan van te voren even naar de actuele beschikbaarheid en de mogelijkheden.

Voor meer informatie over Bijenkans KLIK HIER

En zie ook het artikel over Bijenkans in Groei&Bloei juni 2018 KLIK HIER